شماره تماس: 81664076-021 -09122020544- 09128447598

ما بهترین سیستم های توزین و باسکول های تریلی کش و کامیون کش را به شما معرفی میکنیم

جلوگیری از خسارت باسکول

سیستم ارت مناسب برای باسکول جاده ای

حفاظت از سيستم های الکترونيک حساس مانند سيستم های توزين و باسکول از اهميت خاصی برخوردار است.

در واقع به خاطر شدت نيرويی که از برخورد صاعقه به وجود می آيد،

غيرممکن است که جلوی خسارت را به طور کامل گرفت. اما می توان با نصب سيستم ارت مناسب و استاندارد و ادوات حفاظتی، از خرابی های بيش تر جلوگيری کرد.

ادوات حفاظتی از هر نوع يا مارک که باشند، چنانچه اتصال به زمين مورد قبولی نداشته باشند، بی اثر خواهند بود. طراحی سيستم ارتينگ هر باسكول متعلق به شركت توليد كننده باسكول می باشد و نوع طراحی سيستم ارت درعملكرد آن بسيار تاثيرگزار ميباشد.

تمام باسكول ها با هرنوع و مدل لودسل نياز به یک سيستم ارت مناسب دارند.

صاعقه وقتی بار الکتريکی انباشته شده در ابرها تخليه شده و به صورت يک قوس الکتريکی به زمین برخورد کند، صاعقه اتفاق می افتد.

ولتاژ صاعقه

اين ولتاژ معمولا بین 10 تا 20 میلیون ولت در نوسان است و بعضا تا 100.000.000 ولت هم افزایش پیدا می کند . بزرگی این رقم را وقتی بهتر درک می کنید که آن را با برق شهری 220 ولت مقایسه کنید. به عبارت دیگر ولتاژ صاعقه آنقدر زیاد است که می تواند بر مقاوت بسیار زیاد هوا در برابر عبور جریان برق، غلبه کرده و از آن بگذرد !

جریان صاعقه

این جریان در حدود 10.000 آمپر شدت دارد . اما این مقدار همیشگی نیست و گاه تا 200 هزار آمپر هم می رسد. کنتور منزل شما حداکثر 25 آمپر را از خود عبور می دهد

قدرت صاعقه

با توجه به مطالب بالا می توان نتیجه گرفت که صاعقه به طور معمول حدود 100 میلیارد وات انرژی تولید می کند و می تواند این مقدار را تا 16000 میلیارد وات نیز بالا ببرد .نیرویی که در هیچ کجای دیگر یافت نمیشود .

اصول محافظت باسكول در مقابل صاعقه و جریانهای گذرای ناشی از صاعقه محافظ لودسل برای محافظت مؤثر لودسل های باسكول كه یکی از مهمترين قسمت های هر سيستم توزين میباشد، به دو نوع محافظ نیازاست:

• ادوات حفاظتی خط علائم

• اتصال زمین مناسب لودسل

در واقع آنچه از ميله ارت و چاه ارت مهمتر است همگن سازی باسكول در قسمت لودسل هاست. به اين معنا كه اگر سيم كشی و ارتينگ با دقت انجام نشود، با استفاده از بهترين و عميق ترين چاه دنيا با اهم صفر، باز هم امكان سوختگی لودسل ها تا حد زیادی وجود دارد. لازم بذكر كه طراحی سيستم ارتينگ هر باسكول متعلق به شركت توليد كننده باسكول می باشد و نوع طراحی سيستم ارت در عملكرد آن بسيار تاثير گزار می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت واتساپ
به کمک نیاز دارید
سلام دوست عزیز.
آیا میتوانم به شما کمک کنم؟!
(در نسخه دسکتاپ برای انتقال به واتساپ بعد از انتقال اول روی دکمه open whatsapp کلیک کنید.)