اخبار و مقالات

اخبار و مقالات (19)

تقریباً همه کسانی که با کامپیوتر کار می‌کنند اطلاعاتی ارزشمند و یا حداقل چند ساعت کار خود را بخاطر قطع برق از دست داده‌اند و به این علت یو پی اس را می‌شناسند.

  • صاعقه چیست و چگونه بوجود می آید؟ 

    صاعقه یکی از اسرار آمیزترین پدیده های خلقت است که در عین زیبایی بسیار مخرب بوده و در طول تاریخ زندگی انسان موجب ضرر و زیان مالی و جانی بسیاری شده است.صاعقه از تخلیه الکترواستاتیکی میان دو ابر و زمین بوجود می آید.

آیا هر لودسلی كه تاییدیه OIML را داشته باشد با کیفیت است؟!!!  استاندارد oiml

پخش اول یعنی استفاده از مواد و قطعات مناسب و استاندارد می تواند در تعیین قیمت یک باسکول بسیار تاثیر گزار باشد ولی با توجه به اینكه در اینجا هدف بیشتر بررسی بخش دوم یعنی نحوه انجام خدمات جانبی باسكول می باشد در این قسمت بیشتر به این موضوع می پردازیم.

سيستم توزين به لحاظ نقش بسزايي كه در تبادلات تجاري شهروندان دارا بوده ، تحت استاندارد اجباري مي باشند. واحدهاي توليد كننده باسكول هاي وسايل نقليه چرخ دار جاده اي نيز بايستي پس از طراحي و توليد كليه قطعات بتني و فلزي ، نسبت به مونتاژ آن در كارخانه خود اقدام نموده و با نصب تجهيزات الكترونيكي مورد نياز هماهنگي هاي لازمه را با ادرات كل استاندارد استانها انجام داده تا باسكول منصوبه توسط آزمايشگاه سيار اعزامي از جانب استاندارد مورد بررسي و آزمايش قرار گرفته و پس از اطمينان عملكرد آن تصويب نوع شده و مجوز لازم جهت عرضه به بازار را در قالب پروانه علامت كاربرد استاندارد اخذ شده كسب نمايد.

ایحاد و اجرای چاه ارت جهت حفاظت افراد و وسایل و تجهیزات الکترونیکی و ابزار و لوازم حساس صنعتی  از دو بابت حائز اهمیت می‌باشد:

باسکولهای وسایل نقلیه چرخدار جاده ای به دستگاه توزین غیر خودکاری اطلاق می شود که کل وسیله نقلیه را در یک مرحله با استفاده از یک بارگیر توزین می‌کند. این دستگاه با استفاده از اثر گرانش زمین بر بار ( وسیله نقلیه ) ، جرم بار را محاسبه می‌کند

ماده اول - اوزان و مقیاسهای رسمی مملکت ایران از تاریخ اعلان این قانون از طرف دولت مطابق اصول متری بوده و از روی متر و کیلو گرام و لیترکمیسیون بین‌المللی متر تنظیم یافته و واحد آنها از قرار ذیل است:

بیشتر دولت ها مالیات را براساس کالاهای منتقل شده جمع آوری می کنند. باسکول ها برای اهداف مالیاتی و نظارت بر وزن وسایل نقلیه استفاده می شوند تا تضمین کنند که راهبردهای ایمنی که هر دولتی برای سیستم راه خود تعریف کرده است رعایت می شوند.

در حالی که حداکثر وزن مجاز متفاوت است اما استاندارد متداول ۳۴۰۰۰ پوند (۱۵۴۰۰ کیلوگرم) است. وزن به دو روش محاسبه می شود:

 وزن محور – میزان وزن حمل شده توسط هر محور

 وزن ناخالص- وزن ترکیبی همه محورها

 باسکول ها برای رسیدگی به مقدار زیاد سواستعمال ساخته می شوند. برای نمونه باسکول ترونیکس باسکولی را ایجاد کرده اند که ضمانت می کند که کامیون ها با وزن ناخالص ۸۰۰۰۰ پوند (۳۶۰۰۰ کیلوگرم) به میزان ۲۰۰ بار در هر روز ۳۶۵ روز سال برای ۲۵ سال مورد سنجش قرار گیرند. باسکول ها از فولاد، بتون و در بیشتر موارد از ترکیبی از هر دو ساخته می شوند. فناوری استفاده شده در باسکول ها متفاوت هستند. اجازه دهید تا به فرم های متداول تر نظری بیندازیم.

 سیستم های سلولی بار محبوب ترین فناوری استفاده شده هستند. هر سلول شامل ماده با دوامی همچون فولاد یا بتون و یک یا چند ابزارفشارسنج اشت که به آن متصل شده یا در آن جاسازی شده است. فشارسنج دارای سیم یا سیم هایی است که جریان برق ملایمی را مخابره می کنند. همانطور که سلول در معرض وزن قرار می گیرد سیم در فشارسنج تغییر کرده یا اندکی فشرده می شود. تغییر در سیم منجر به تفاوت در مقاومت به جریانی می شود که از آن عبور می کند. سیگنالی از هر سلول به جعبه اتصال فرستاده می شوند جایی که سنسورها تفاوت در جریان را اندازه گیری می کنند و میزان وزن باسکولی که دارد پشتیبانی می کند محاسبه می نماید.

 فشارسنج در سلول ها می تواند بر اساس کمپرس یا کشش باشد. فشارسنج کمپرس مبتنی بر این است که چه مقدار سلول فشرده می شود هنگامی که فشار به کار می رود در حالی که فشارسنج کششی مبتنی بر تغییر اندک در شکل سلول ایجاد شده توسط وزن است.

 سیستم خم شدگی صفحه از صفحات فلزی از فشارسنجی که به آن متصل شده است استفاده می کند. همان طور که وزن برای باسکول به کار می روند صفحات در معرض تنش هستند. فشارسنج در روی هر صفحه میزان تنش را اندازه گیری کرده و بار مورد نیاز برای ایجاد آن را محاسبه می کند. میزان هر سنجه به هم افزوده می شوند تا کل را برای هر محور بگیرند.

 سیستم های پیزوالکتریک از یک سری سنسورهای پیزوالکتریک استفاده می کنند. این سنسورها در ماده ای رسانا جاسازی شده اند. هنگامی که وزنی بر روی آن می رود تغییرات فشار ولتاژ بار الکتریکی جریان یافته از رسانا است. سنسورها تغییر در ولتاژ را اندازه گیری می کنند و بار را محاسبه می کنند. میزان از هر سنسور به هم اضافه می شوند.

 علاوه بر باسکول های استفاده شده حداقل سه روش برای گرفتن وزن کامیون است:

 تک محوره (One-axle) – در ابتدایی ترین روش کامیون به تدریج در ترازوی منفرد می آیند که زمالنی باید مجموعه چرخ ها روی زانو برود. همه محورها یکدفعه وزن شده و کل به یکدیگر افزوده می شوند.

 یک مرحله ای (One-stop) – یک سری شاخص ها استفاده می شوند به منظور اینکه تمام کامیون می تواند یکدفعه وزن شوند. ترازوها نوعا به کنترل گر الکترونیکی منفردی متصل می شوند که به لحاظ اتوماتیکی وزنه های محور ترکیب می شوند تا وزن ناخالص را بگیرند.

 وزن گرفتن در حال حرکت (WIM)- روشی است که مقدار حرکت را به دست می آورد، WIM یک سری سنسور جاسازی شده استفاده می کند تا وزن را در محور محاسبه کند همانطور که کامیون بر روی صفحه سنسور حرکت می کند. برخلاف دو روش دیگر، نیازی نیست تا کل کامیون بیاید به طور کامل بر روی ترازوها توقف کند. در حقیقت در بعضی سیستم های WIM در بزرگراهها نصب می شوند به منظور اینکه سرعت عبور و مرور مورد نظارت قرار بگیرد.

اصولاً حفظ و نگهداري باسكول براي مدت طولاني ملزم به رعايت نكات ايمني پس از نصب و راه اندازي آن مي باشد و استفاده ي بهينه و با دقت كامل از باسكول بدون رعايت نكات كليدي نگهداري باسكول ميسر نخواهد بود.

منوهای اصلی

اطلاعات تماس

 تهران ، ميدان فردوسي ، ابتداي خيابان سپهبد قرني ، شماره 29 ، گروه صنعتي توزين

تلفن : 66611493-81661076-021

تلفن همراه : 09122020544 - 09128447598
فکس:88846662-021

پست الکترونیکی :hashemi.r@hotmail.com

 

JoomShaper